۱۳۹۶ تیر ۱۰, شنبه

انتقاد سفیرآمریکا برای پشتیبانی جمهوری اسلامی از تروریست‌ها

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، روز پنجشنبه  از شورای امنیت سازمان ملل متحد به خاطر عدم اقدام علیه جمهوری اسلامی انتقاد کرد و «پشتیبانی ایران از تروریست‌ها را» مانع حل مسائل منطقه داست.
کیهان نوین: به گزارش خبرگزاری رویترز، نیکی هیلی گفت که ایران «بارها و به عمد» تحریم‌های اعمال شده را نقض کرده است.
هیلی افزود: «شورای امنیت کوچکترین اقدامی در مقابل نقض تحریم‌ها از سوی ایران نکرده است. ما باید به ایران نشان دهیم که نقض تحریم‌های سازمان ملل را تحمل نخواهیم کرد».
او همچنین گفت که سفر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و حضور او در خارج از ایران نقض آشکار قطعنامه شماره ۲۲۳۱ سازمان ملل است. او افزود که نقش ایران مانع حل مناقشه‌های منطقه از سوی جامعه بین المللی می شود.
هیلی تاکید کرد حمایت ایران از گروه‌های تروریستی ادامه دارد و سلاح‌ها، مشاوران نظامی و قاچاق اسلحه از سوی این کشور کار حل مناقشه‌ها دشوار کرده است.
او افزود: «قطعنامه ۲۲۳۱ سفر فرماندهان ارتش به ویژه سلیمانی به خارج کشور را ممنوع کرده است. این قطعنامه از تمامی کشورها می‌خواهد تا از ورود این فرماندهان به خاک کشورشان جلوگیری کنند. اما با این همه در گزارش دبیرکل سازمان ملل مدارک سفرهای سلیمانی به سوریه و عراق آمده است و این نقض اقتدار شورای امنیت بشکلی کاملا آشکار است».