۱۳۹۶ بهمن ۲۵, چهارشنبه

گزارشی از وضعیت بیماری و معیشتی یک دحتر ۱۳ساله در رفسنجان


یکی از منبع داخلی  از فاجعه‌ای انسانی در رفسنجان که روزانه در گوشه و کنار شهرهای ایران اتفاق می افتد پرده برداشت .
این منبع از وضعیت معیشتی یک خانواده سه نفره در خانه‌ای بسیار محقر در رفسنجان می‌نویسد که دختر۱۳ساله خانواده در وضعیت اسفناک جسمی به سر ‌می‌برد؛ آب لوله کشی ندارند و برق را نیز از موتور تلمبه کشاورزی در مجاورتشان قرض گرفته اند و حتی برای خرید گازوییل که با آن بخاری خانه را روشن کنند تا در این سرمای زمستان گرم شوند هیچ پولی ندارند.

عاطفه دختر ۱۳ساله این خانواده است که پدر هم ندارد و در فقر و محرومیت شدید به سر می‌برند وضعیت جسمی عاطفه به خاطر درمان نشدن درد کلیه‌اش به فلج و ناشنوایی رسیده است .

مادرش می‌گوید: برای اینکه عاطفه به زندگی برگردد دکترش گفته ۳۰میلیون تومان پول بدهید کلیه بخرید گفتم آقای دکتر من ۳۰۰تومان قرض کردم و دخترم را به شیراز آوردم آن وقت می‌گویید ۳۰میلیون تومان پول؟!

مادر می‌گوید: “نسخه عاطفه را تا زمان یارانه‌ها نگه میدارم ، هلال احمر هزینه نسخه را کمتر حساب می کند و می‌شود ماهی ۱۵۰ هزار تومان”.

عاطفه نمی‌تواند صحبت کند و چیزی نمی‌شنود اما از نحوه حضور ما و سوال پرسیدنمان نگاهی به مادرش می‌اندازد و دست و پا شکسته می‌گوید “مامان برای من کاری می‌کنند؟ مادر می گوید: بله انشالله برای تو کاری انجام می‌دهند”.