۱۳۹۶ بهمن ۲۵, چهارشنبه

متهم شدن ایرانگردها و فعالان محیط زیست به جاسوسی از سوی یک مقام جمهوری اسلامی

حسن فیروز آبادی  اعلام کرد که “غربی‌ها در سه سال گذشته در اروپا جمع شدند و به این نتیجه رسیدند که جنگ با ایران نمی‌تواند جنگ نظامی، جنگ فرهنگی یا جنگ سیاسی باشد” ونتیجه گرفتند که باید علیه ایران “جنگ هیبریدی” به راه انداخت. به گفتۀ او در این نوع جنگ “ممکن است ایرانگرد بفرستند که جاسوس باشد. یا ممکن است فعال محیط زیستی بفرستند که جاسوس باشد؛ ممکن است دانشمند فعال در تحقیقات کشاورزی بفرستند که جاسوس باشد”…
او مثال زد که “یک خانم و آقایی را از آلمان به عنوان جاسوس استخدام می‌کنند، بعد از دوبی و کویت آنها را سوار کشتی ماهیگیری کرده و به خلیج فارس می‌فرستند تا سیستم‌های دفاعی ما را شناسایی کنند”.
فیروزآبادی در مثال دیگری گفت: “چندین سال پیش افرادی به عنوان جمع‌آوری کمک برای فلسطین به ایران آمدند و از تهران شروع کردند و بعد به ورامین و سپس از آنجا به سمت نایین و یزد رفتند. ما به مسیری که انتخاب کرده بودند شک کردیم… زمانی که به تهران رسیدند، اجازه دادیم خودشان از کشور خارج شوند، اما أموال‌شان را نگه داشتیم”.
فیروزآبادی ادامه می‌دهد: “آنها انواع جانوران صحرایی را خریده بودند مثل سوسمار، مارمولک و آفتاب‌پرست… متوجه شدیم که پوست این حیوانات امواج اتمی را جذب می‌کند و آنها که جاسوس اتمی بودند می‌خواستند از طریق پوست این جانوران صحرایی به این نتیجه برسند که ما در چه مکان‌هایی معدن اورانیوم و فعالیت اتمی داریم”.